«Батькам про нетрадиційні техніки малювання»

 





Оволодіння нетрадиційною технікою зображення доставляє

дошкільнятам справжню радість. Малюки з задоволенням малюють різні

малюнки не відчуваючи при цьому труднощів. Діти сміливо беруться за різні

нетрадційні матеріали. Дітям доставляє величезне задоволення сам процес

виконання. І чим краще виходить малюнок, тим з великим задоволенням

вони його повторюють, як би демонструючи свій успіх, і радіють,

привертаючи увагу дорослого до своїх досягнень.

 «Батькам про нетрадиційні техніки малювання»

Більшість дорослих людей у своїх навичках образотворчого мистецтва

досягає не багато чого поверх того, що вони вміли до 9-10 років життя. Якщо

такі навички розумової діяльності як мова, мислення, почерк під час

дорослішання людини змінюються й удосконалюються, то розвиток навичок

малювання в більшості припиняється в ранньому віці. І якщо діти малюють,

як діти, то багато дорослих теж малюють, як діти, яких би результатів вони не

досягали в інших сферах. Крім того, зазвичай дорослі зі страхом сприймають

пропозицію що-небудь намалювати. Причина даного явища — в

загальноприйнятій культурі нашого суспільства. Адже набагато важливіше

вміти читати й писати, ніж малювати. Тому й не варто дивуватися тому, що

дорослі не вміють малювати, а діти, закінчивши початкову школу,

припиняють займатися образотворчою діяльністю й, таким чином, зупиняють

розвиток навичок малювання.

Але, як показує досвід, наявність творчих здібностей відіграє в житті

людини немаловажну роль, починаючи від формування особистості й

закінчуючи становленням фахівця, сім’янина, громадянина. За даними

опитування, діти в п’ятирічному віці дають 90 % оригінальних відповідей, у

семирічному — 20 %, а дорослі — лише 2 %. Це саме ті, хто витримав тиск

соціуму й залишився творчою особистістю. Цифри змушують замислитися

про те, як важливо не пропустити момент і не відхилити людину від творчої

діяльності, а навпаки наблизити до неї, зацікавити, навчити бачити й

реалізовувати свої можливості.

Наведу приклад. Як би ви відповіли мені на запитання: «Для чого зайцю

такі великі вуха?» Більшість не задумуючись дає правильну відповідь: «Щоб

швидше вловлювати звук і краще чути». А 5-річні діти на занятті дали ще й

таку: «Щоб бути красивим». Чи багато з вас бачать красу у довгих заячих

вухах? А ваші діти бачать! Тому що вони – творчі особистості! Саме в

дитинстві закладається фундамент творчої особистості, саме тоді

закріплюються моральні норми поводження в суспільстві, формується

духовність.

Образотворча діяльність — один з видів художніх занять, де дитина

творить сама, а не просто розучує й виконує створені кимось вірші, пісні,

танці. Творчість не може існувати під тиском і насильством. Вона повинна

бути вільною, яскравою і неповторною. Не розстаючись із олівцями,

фломастерами, фарбами, дитина непомітно для себе вчиться спостерігати,

порівнювати, думати, фантазувати. Нестандартні підходи до організації

образотворчої діяльності дивують і захоплюють дітей, тим самим викликаючи

прагнення займатися такою цікавою справою.

Оригінальне малювання розкриває творчі можливості дитини, дозволяє

відчути фарби, їхній характер і настрій. І зовсім не страшно, якщо ваш


маленький художник забрудниться, головне — щоб він отримував

задоволення від спілкування з фарбами і радів результатам своєї праці.

Рекомендації для батьків, які підтримують творчі нахили своїх дітей, з

освоєння нетрадиційних технік малювання вашими дітьми.

Ігри з фарбами

Дитяче образотворче творчість нерідко вражає дорослих своєю

безпосередністю, оригінальністю, буйством фантазії.

Пропоную вам, батьки, і вашим дітям з допомогою ігор-занять, освоїти

нетрадиційні техніки для передачі зображення. Завдання такого роду

допоможуть Вашій дитині більше дізнатися про фарбах, запам'ятати назви

кольорів та їх відтінків, навчать вільного володіння пензлем. Дитина

дізнається про теплих і холодних тонах, про те, як колір впливає на настрій.

Ігри з фарбами, водою і папером розвивають просторову уяву та

неординарне мислення. Виховують потребу шукати, думати, приймати

самостійне рішення. А такі риси характеру необхідні підростаючому людині і

зараз, і в майбутньому, ким би він не став художником, будівельником,

педагогом, фізиком, математиком.

Малювати фарбами легше і цікавіше, ніж олівцями або фломастерами.

Малюнок яскравіше, та й рука не втомлюється. Так дітям можна

запропонувати зовсім несподіване рішення: будемо малювати фарбами за

допомогою пальців. Давайте палець обмакнемо у фарбу! І ми малюємо без

пензлика! Теми можна запропонувати такі: «Грона горобини», «Ягоди»,

«Чарівні хмари» і ін

Малюючи з дітьми з обмеженими можливостями, батьки можуть

використовувати цей прийом для передачі зображення. Він не вимагає дуже

точного виконання. Пропоную такі теми: «Розсипалися намисто», «Тканину

для плаття мамі», «Заготовки на зиму» і т.д.

Одна з найпростіших і цікавих технік, якій можна зайнятися з дітьми

вважається монотипія. На гладкій поверхні пластмасовою дошки робиться

малюнок будь-якою фарбою. Зверху накладається аркуш паперу і

притискають до поверхні дошки. Виходить відбиток у дзеркальному

відображенні. Звідси назва - тільки один відбиток. Теми такі: «Квіти у вазі»,

«Сніжні узори», «У царстві Снігової Королеви», «Підводне царство»,

«Квітучий луг». Такі завдання розвивають у дітей уяву, фантазію, творчість,

почуття кольору, використовують потрібну для певного малюнка гаму фарб.

Ще одна весела гра з папером і фарбами. І знову з допомогою техніки

монотипії. Яскраві плями фарби наносять на одну половину аркуша,

притиснемо до неї другу половину, ретельно разгладимо в різні сторони і

розгорнемо. Що вийшло? Та ми ж просто подорожуємо по країні Двуляндії.

Незвичайна країна. У ній нічого не буває по одному. Наприклад,

відображаються хмари в осінніх калюжах дощу. Дуже цікаві теми для дітей:

«Я і мій портрет», «Місто на річці». Намалюємо місто, зігнемо папір по


горизонталі - місто відбився у воді. За допомогою цієї техніки можна дітям

пояснити закони симетрії. Малюючи з дітьми можна змусити ворушити

крильцями бабок та метеликів, розквітнути квітам, перетворити в пухнастий

кульку - кульбаба. Важливо, щоб дитина відчував від занять радість творчості

і задоволення.

Таких ігор-занять можна придумати велику кількість. Головне, щоб

була фантазія і кмітливість. Можна використовувати інші техніки малювання:

відтісування різних предметів, рослин, малювання по сирій папері,

кляксографія.

Прийом «відтісування рослин» можна використовувати в осінній

період. Спочатку потрібно заготовити листя дерев різної форми і кольору.

Наносимо фарбу на лист дерева, перевертаємо, прикладаємо до аркуша

паперу і притискаємо. Вийшов відбиток осіннього листа.

Нетрадиційні техніки малювання допомагають дітям відчути себе

вільними, творчими особистостями, побачити і передати на папері те, що

звичайними способами робити набагато важче. Малюючи, дитина відображає

і впорядковує свої знання про світ.


Немає коментарів:

Дописати коментар