Тема: «Розвиток
творчих здібностей дітей середнього дошкільного віку
засобами нетрадиційних технік малювання»
Мета: підвищення
теоретичного рівня, фахової майстерності та компетентності вихователя
щодо створення умов з образотворчої діяльності.
Завдання:
•
створити умови
в закладі дошкільної освіти для розвитку образотворчої діяльності;
•
збагачувати досвід естетичного бачення дітьми навколишньої дійсності.
•
здійснювати
художньо-естетичне виховання дітей на основі широкої інтеграції, охоплюючи
різні форми роботи з дітьми (заняття, самостійна художня діяльність, свята,
розваги, гуртки).
•
розвивати
у дітей природні нахили, здібності, обдарування.
•
сприяти
формуванню у дошкільників емоційно-оцінювального ставлення до творчих проявів.
•
заохочувати
бажання дітей фантазувати і творити.
•
проводити з дітьми спеціальні
заняття з образотворчого мистецтва із застосуванням нетрадиційних форм
(екскурсії, ігри-подорожі, заняття за інтересами тощо).
•
здійснювати
художньо-естетичне виховання дошкільнят в співпраці дитячого садка з родиною.
Актуальність:
Зображувальна
діяльність має надзвичайно важливе значення для всебічного розвитку
особистості. В процесі створення зображення у дитини формуються такі якості, як
спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак та, звичайно, творчі
здібності. Малюючи, дитина виражає власний емоційний стан, своє ставлення до
навколишнього світу. Доступними для свого віку засобами малюк самостійно
створює прекрасне і вчиться бачити прекрасне в оточуючому її світі.
В.А.Сухомлинський наголошував: «Витоки здібностей та обдарованості дітей на
кінчиках пальців. Від пальців, образно кажучи, йдуть найтонші нитки-струмочки,
які живить джерело творчої думки. Іншими словами, чим більше майстерності в
дитячій руці, тим розумніша дитина». Під час виконання роботи із зображувальної
діяльності дитина постійно тренує рухи пальців рук. Вченими доведено, що
розвиток зон мозку, які відповідають за мовлення, відбуваються під впливом
імпульсів, що йдуть від пальців. І навіть при загальній фізичній активності,
якщо розвиток рухів пальців відстає, то у дитини затримується і розвиток
мовлення. Крім того, стимулювання мовленнєвого розвитку дітей шляхом тренування
пальців рук є одночасно й підготовкою руки до письма. Тому робота із
зображувальної діяльності з дітьми дошкільного віку є надзвичайно актуальна.
Завдання педагогів – мотивувати дошкільників до створення прекрасного своїми
руками. В цьому допоможе нестандартний підхід у методиці навчання навичкам та
прийомам малювання, зокрема, нетрадиційними техніками.
Малювання нетрадиційними техніками допомагає
прищепити любов до зображувального мистецтва та викликає цікавість до
малювання, бажання малювати ще більше. Нетрадиційні техніки малювання
викликають у дітей безліч позитивних емоцій, відкривають можливості
використовувати добре знайомі їм предмети в якості художніх матеріалів.
Незвичні техніки малювання зацікавлюють дітей, сприяють розвитку творчості у
всіх, без винятку. Під час малювання нетрадиційними техніками дошкільники
отримують знання про зображувально-виражальні можливості матеріалів, оволодівають
технічними прийомами роботи з ними та послідовністю виконання образотворчого
процесу. У дітей задіюються всі можливі сенсомоторні
рецептори. Вони вчаться створювати гарні зображення, радіти їм, вірити в свої
сили, координувати дії ока, руки, кисті. Завдяки нетрадиційним технікам дитячі
малюнки стають змістовніші, привабливіші, виразніші, емоційніші. Навчившись
виражати свої почуття на папері (і не тільки), дошкільники краще розуміють
почуття інших, вчаться долати сором’язливість, страх перед малюванням, перед
тим, що нічого не вийде, проявляють свої нахили, здібності, обдарування, уяву,
фантазії. Важливо, що
кожна дитина вчиться
працювати на своєму рівні здібностей. Дитячі роботи, під час
творчого процесу такого малювання, не залежні від зразка, як
зазвичай – вони не
схожі одна на одну і дивують інших. Нетрадиційні техніки малювання і художня
творчість допомагають дітям розкрити свою особистість, індивідуальність та
неповторність.
№ |
Зміст роботи |
Термін виконання |
І |
Теоретичний етап |
|
1.1 |
Вивчення методичної
літератури з даної проблеми: ·
Базовий компонент дошкільної освіти (нова
редакція)/Науковий керівник: А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф,
д-р пед. наук; Авт. кол-в: Богуш А.М., Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Гавриш
Н.В., ― К.: Видавництво, 2012. – 26 с. ·
Методичні рекомендації до Освітньої програми для дітей
від 2 до 7 років «Дитина». – К.,2016. ·
Закон України
«Про дошкільну освіту». ·
Возова О. Хто
придумав мильні бульбашки // Стежка. – 2001. – №4. ·
Гайдак Н.
Ниточка-художниця //Джміль. – 2005. – №1. ·
Гайдак Н. Як
пензлик для клею навчався малювати //Джміль. –2006.- №1. ·
Демчук М.
Нетрадиційні техніки //Палітра педагога. – 2001. -№3. – с.22- 25. 8.
Іваницька О. Що може зубна щітка //Джміль. – 2000. №4. ·
Іваницька О.
Малюємо квачиком //Джміль. – 2001.- №1. ·
Іваницька О. Зимові фантазії //Джміль. – 2001. -№4. ·
Петінова Л.
Малюють мильні бульки //Джміль. – 2000. – №2. ·
Прокопенко Л.
Чарівниця Акватипія // Джміль. – 2008. – №2. ·
Скрипка Н.Г.
Використання новітніх технологій в зображувальній діяльності //Бібліотечка
вихователя. – 2005. – №5-6. – с.49-51. Вивчення статей в
журналах: ·
«Вихователь ЗДО» ·
«Дошкільне виховання», ·
«Дитина в дитячому садку». |
Протягом
року Протягом
року |
ІІ |
Практичний етап |
|
2.1 |
1. «Опис використання нетрадиційних технік під час занять з малювання з дітьми дошкільного віку» (додаток 1) 2. «Орієнтовна тематика занять для середньої групи» |
Вересень |
2.2 |
1. «Батькам про нетрадиційні техніки малювання» 2. «Шляхи підвищення інтересу дітей до малювання» |
Жовтень |
2.3 |
1.
«Потоваришуй з олівцем» 2.
«Нетрадиційні техніки малювання. Опис технік» |
Листопад |
2.4 |
1.
«Використання нетрадиційних технік малювання, як розвиток дитячої творчості» 2.
«Роль спільної творчості в
сім'ї» |
Грудень |
2.5 |
1. «Зображувальна діяльність як засіб естетичного розвитку дитини» 2. «Казки та вірші про кольори» (додаток 2) |
Січень |
2.6 |
1. «Казки» (додаток 3) 2. «Вибираємо колір» |
Лютий |
2.7 |
1. «Конспекти занять з використанням нетрадиційних технік малювання для
дітей середнього дошкільного
віку» (додаток 4) 2. «Роль батьків у формуванні творчих здібностей дітей» |
Березень |
2.8 |
1. «Нетрадиційні техніки малювання – стимул до творчості» 2. «Розвиток дитячої творчості» |
Квітень |
2.9 |
1. «Розвиток дитячої творчості» 2. Семінар-практикум «Використання нетрадиційних технік малювання у роботі
з дітьми дошкільного віку» |
Травень |
Висновок:
Малювання нетрадиційними техніками
допомагає прищепити любов до зображувального мистецтва, викликає цікавість до
малювання, бажання малювати ще більше. Нетрадиційні техніки малювання
викликають у дітей безліч позитивних емоцій, відкривають можливості
використовувати добре знайомі їм предмети в якості художніх матеріалів.
Незвичні техніки малювання зацікавлюють дітей, сприяють розвитку творчості у
всіх, без винятку. Під час малювання нетрадиційними техніками дошкільники
отримали знання про зображувально-виражальні можливості матеріалів, оволоділи
технічними прийомами роботи з ними, послідовністю виконання образотворчого
процесу. Діти навчилися створювати гарні зображення, радіти їм, вірити в свої
сили, координувати дії ока, руки, кисті. Дитячі малюнки стали змістовніші,
привабливіші, виразніші, емоційніші. Навчившись виражати свої почуття на
папері, дошкільники краще розуміють почуття інших, вчаться долати сором'язливість,
страх перед малюванням, перед тим, що нічого не вийде, проявляють свої нахили,
здібності, обдарування, уяву, фантазії. Кожна дитина вчиться працювати на
своєму рівні здібностей, дитячі роботи не відповідають якомусь зразку, не схожі
одна на одну і дивують інших. Нетрадиційні техніки малювання, художня творчість
допомогли дітям розкрити свою особистість.
Немає коментарів:
Дописати коментар