План самоосвіти вихователя групи "Чомучки" старшого дошкільного віку на 2023 -2024 навчальний рік

  

 

 

 

 

 

 

 

 

План самоосвіти вихователя

 Групи “Чомучки” старшого дошкільного  вік

на 2023 - 2024 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Розвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку

засобами нетрадиційних технік малювання»

 

Мета: підвищення теоретичного рівня, фахової майстерності та компетентності   вихователя щодо створення умов  з  образотворчої діяльності.

 

Завдання:

· створити умови в закладі дошкільної освіти для розвитку образотворчої діяльності;

·  організовувати роботу за підгрупами з метою індивідуалізації та диференціації процесу навчання;

· залучати дітей до активного обговорення наступної діяльності на заняттях і можливості використання готових робіт у повсякденному житті;

· створити умови для повноцінного й своєчасного розвитку ініціативної творчої особистості.

 

Актуальність:

Розвиток творчої активності особистості є одним із найбільш актуальних завдань суспільства. Сучасній людині насамперед потрібно оволодівати інструментарієм професійної діяльності. Це може бути творчі вміння, стратегії й тактики. Тому розвиток творчих здібностей є ключовим завданням освіти дітей дошкільного віку.

Процес навчання має давати можливість для пошуків і відкриттів. Тому ЗДО  має створити належні умови для повноцінного й своєчасного розвитку ініціативної творчої особистості. Це вимагає від педагогів нових підходів щодо організації освітнього процесу.

Вихователь, котрий прагне працювати «по – новому», має осмислити, що перш за все, треба змінити своє ставлення до вихованців. Слід навчитися сприймати кожну дитину як рівноправного партнера, як особистість, а отже, рахуватись з її бажаннями. Вихователь має визнати за нею право спілкуватись на рівних, право висловлювати та відстоювати свою думку. Вкрай важливо повірити в можливості дитини та з повагою ставитися до неї.

Творчість дошкільника нерозривно пов’язана з розвитком уяви, а також пізнавальною й практичною діяльністю. Його творче вираження в малюнку визначається тим, наскільки добре він володіє засобами зображення. Засвоєння дітьми різних варіантів відтворення, технічних прийомів сприяє їхньому творчому розвитку.

Поняття техніки включає в себе розвиток і узгодження діяльність очей і рук. Особливе значення має правильне зображення контуру, форми, кольору предметів тощо.

Традиційними техніками вважаються ті, які вже виправдали себе в процесі навчання і введені до сучасних програм. Нетрадиційні – це нові, але досить відомі техніки. Вони ще не знайшли широкого застосування, проте можуть бути досить ефективними для розвитку дитячої творчості.

Нетрадиційні техніки дають можливість відійти від стереотипів, надати дитині максимальну свободу в її образотворенні. Вони досить прості в технічному плані, тому діти легко їх засвоюють і отримують задоволення від результатів. Також такі техніки дають дітям унікальні можливості для експериментування, пошуків образів, сміливих втілень на папері незвичайних фантазій, вражень, думок.

Нетрадиційні техніки малювання відкривають широкі можливості для розвитку уяви і творчих здібностей дітей.

 

Зміст роботи

Термін виконання

І

Теоретичний етап

1.1

Вивчення методичної літератури з даної проблеми:

· Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція)/Науковий керівник: А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф, д-р пед. наук; Авт. кол-в: Богуш А.М., Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Гавриш Н.В., ― К.: Видавництво, 2012. – 26 с.

· Використання нетрадиційних технік як засіб творчого розвитку дітей дошкільного віку. Дайджест 2/Упор. Н.В. Погрібняк, А.Ф. Михайліченко. – Запоріжжя ТОВ «ЛІПС» ЛТД. 2006. –100 с.: іл. – Бібліорг.: с.99. – (Бібліотека вихователя дошкільного начального закладу). ISBN 966-8758-38-2

· Гавріна С. та ін. Розвиваємо руки, щоб вчитися і писати і малювати. -Ярославль, 1997.

· Григор'єва Г.Г. Розвиток дошкільника в образотворчій діяльності. - М., 2000.

· Донін А. Введення в мистецтвознавство. - Н. Новгород, 1998.

· Казакова Р.Г., Сайганова Т.І., Сєдова Є.М. та ін. Малювання з дітьми дошкільного віку: нетрадиційні техніки, планування, конспекти занять. - М.: Сфера, 2005.

· Комарова Т. Образотворча діяльність дітей в дитячому садку. - М., 2006.

· Комарова Т. Дитяче художня творчість .- М., 2005.

· Ликова І.О. Програма художнього виховання, навчання й розвитку дітей 2-6 років «Кольорові долоньки». – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2007. – 128с.

·  «Світ дитинства». Комплексна освітня програма для дошкільних закладів. Автор: Богуш А.М. Дошкілля. ISBN: 978-966-634-892-3. Рік видання: 2016. Кількість сторінок: 200.

· Система естетичного виховання в дитячому садку./За ред. Н.А. Ветлугиной. - М., 1962.

· Суботіна Л. Розвиток уяви у дітей.- Ярославль, 1998.

· Теплов Б.М. Здібності та обдарованість. - М., 2002.

· Утробіна К.К., Утробін Г.Ф. Захоплююче малювання методом «тичка» з дітьми. - М.: ГНОМ та Д, 2001.

Вивчення статей в журналах:

· «Вихователь ЗДО»

· «Дошкільне виховання»,

· «Дитина в дитячому садку».

 

 

Протягом року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Протягом року

ІІ

Практичний етап

2.1

1. «Нетрадиційні техніки малювання» (банк технік)

2. «Нетрадиційні техніки малювання як засіб естетичного виховання»

Вересень

2.2

1. «Батькам про нетрадиційні техніки малювання»

2. «Як вдома розвивати творчі здібності дитини»

Жовтень

2.3

1. «Формування естетичних емоцій дітей дошкільного віку в процесі занять з нетрадиційного малювання»

2. «Роль спільної образотворчої діяльності, конструювання, ручної праці в розвитку спілкування та творчості»

Листопад

2.4

1. «Використання нетрадиційних технік  малювання, як розвиток дитячої творчості»

2. «Роль спільної творчості в сім'ї»

Грудень

2.5

1. «Зображувальна діяльність як засіб естетичного розвитку дитини»

2. «Казки та вірші про кольори» (додаток 1)

Січень

2.6

1. «Казки» (додаток 2)

2. «Дитяче експериментування як засіб розвитку творчості в образотворчій діяльності»

Лютий

2.7

1. «Конспекти занять з використанням нетрадиційних технік малювання для дітей

старшого дошкільного віку» (додаток 3)

2. «Роль батьків у формуванні творчих здібностей дітей»

Березень

2.8

1. «Нетрадиційні техніки малювання –  стимул до творчості»

2. Анкета для батьків «Незвичайні техніки, діти та батька»

Квітень

2.9

1.  «Творчі здібності дітей – на кінчиках їхніх пальців»

2. Проблемний семінар «Зображувальна діяльність як спосіб естетичного розвитку дітей»

Травень

 

Немає коментарів:

Дописати коментар