групи молодшого дошкільного віку
на 2021 - 2022 навчальний рік
Тема: «Розвиток творчих здібностей дітей молодшого дошкільного віку
засобами нетрадиційних технік малювання»
Мета: підвищення теоретичного рівня, фахової майстерності та компетентності вихователя щодо створення умов з образотворчої діяльності.
Завдання:
створити умови в закладі дошкільної освіти для розвитку образотворчої діяльності;
збагачувати досвід естетичного бачення дітьми навколишньої дійсності.
здійснювати художньо-естетичне виховання дітей на основі широкої інтеграції, охоплюючи різні форми роботи з дітьми (заняття, самостійна художня діяльність, свята, розваги, гуртки).
розвивати у дітей природні нахили, здібності, обдарування.
сприяти формуванню у дошкільників емоційно-оцінювального ставлення до творчих проявів.
заохочувати бажання дітей фантазувати і творити.
проводити з дітьми спеціальні заняття з образотворчого мистецтва із застосуванням нетрадиційних форм (екскурсії, ігри-подорожі, заняття за інтересами тощо).
здійснювати художньо-естетичне виховання дошкільнят в співпраці дитячого садка з родиною.
Актуальність:
На сучасному етапі розвитку нашої країни відбуваються процеси оновлення та вдосконалення суспільства. Ці процеси торкнулися і системи освіти, яка орієнтується на якісно новий рівень розвитку, що відповідав би вимогам сучасного життя. А сучасне життя в усіх його проявах стає все більш різноманітним та складним. Чим далі, тим більше вимагає воно від людини не шаблонних, звичайних дій, а рухливості мислення, швидкого орієнтування, творчого підходу до вирішення великих та малих завдань.
Уже зараз окреслилась тенденція на пошук ефективних шляхів для забезпечення виходу суспільства з етапу застою з орієнтацією на творчість, як пріоритет, що незабаром буде основною в критеріях оцінки фахівців сучасного виробництва, освіти, науки та суспільства в цілому. Без розвитку почуттів, без розвитку уяви, без пристрасті до творчості сучасна людина не зможе реалізувати себе у різних галузях, а суспільство не зможе зробити крок у напрямку прогресивного розвитку. Тому перед педагогами стоїть невідкладне завдання спрямування своїх зусиль на виховання творчої особистості, розвиток творчих здібностей підростаючого покоління, починаючи вже з дошкільного віку.
Актуальність даного напрямку роботи з дітьми дошкільного віку підтверджується пріоритетним завданням навчання і виховання у процесі реалізації Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, яке полягає не лише у формуванні у дитини певних знань, загальнонавчальних умінь та навичок, а й у забезпеченні подальшого становлення особистості дитини, і в першу чергу – навчанні дітей творчо і самостійно мислити та діяти. Проблема розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку – одна з найактуальніших також у світлі концепції дошкільного виховання, яка одним із принципів побудови сучасної системи освіти визначає створення оптимальних умов для розвитку творчого потенціалу кожної дитини, як фундаментальної умови для забезпечення прогресивного розвитку нашого суспільства.Актуальність проблеми творчих здібностей дітей дошкільного віку зазначена також в законі України «Про дошкільну освіту», в оновленому Базовому компоненті дошкільної освіти. Так у Базовому компоненті дошкільної освіти у розділі «Дитина у світі культури» підкреслюється, що дитина повинна прагнути відійти від шаблону, виявляти вигадку та фантазію, винахідливість, прагнення до експериментування. При цьому вона має вміти передавати свої думки, почуття, стан, настрій, фантазії через образотворчу діяльність. В Базовому компоненті також акцентується увага на тому, що безумовно, дошкільні навчальні заклади повинні стати важливішою ланкою в системі освіти, які здатні формувати основу для позитивного розв’язання проблеми щодо розвитку творчих здібностей та творчої активності підростаючого покоління.Вищевказане свідчить, що одним з важливих напрямів роботи дошкільних навчальних закладів має стати цілеспрямований розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку. Перед нашою країною, системою освіти, вихователями та батьками постає завдання надзвичайної важливості: домогтися, щоб кожного з тих, хто зараз ходить у дитячий садок та хто ще тільки-но має народитися, зростити не лише свідомим членом суспільства, не лише здоровою та міцною людиною, але й обов'язково – ініціативною особистістю, здібною до творчого підходу до будь-якої справи, за яку б він не взялася. Активна життєва позиція може мати підставу, якщо людина міркує творчо, якщо бачить навколо можливість для вдосконалення.
Дошкільний вік – це вік, сприятливий для розвитку творчості. І засоби зображувальної діяльності дають можливість ефективно вирішувати цю проблему. Розвиток творчих здібностей дітей завдяки технікам нетрадиційного малювання є процесом природним та високоефективним. Залучаючи дітей до художньо-творчої діяльності, реалізуються не тільки завдання художнього виховання, а й більш глобальні – формування творчого потенціалу підростаючого покоління.
№
Зміст роботи
Термін виконання
І Теоретичний етап
1.1 Вивчення методичної літератури з даної проблеми:
Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція)/Науковий керівник: А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф, д-р пед. наук; Авт. кол-в: Богуш А.М., Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Гавриш Н.В., ― К.: Видавництво, 2012. – 26 с.
Використання нетрадиційних технік як засіб творчого розвитку дітей дошкільного віку. Дайджест 2/Упор. Н.В. Погрібняк, А.Ф. Михайліченко. – Запоріжжя ТОВ «ЛІПС» ЛТД. 2006. –100 с.: іл. – Бібліорг.: с.99. – (Бібліотека вихователя дошкільного начального закладу). ISBN 966-8758-38-2
Гавріна С. та ін. Розвиваємо руки, щоб вчитися і писати і малювати. -Ярославль, 1997.
Григор'єва Г.Г. Розвиток дошкільника в образотворчій діяльності. - М., 2000.
Донін А. Введення в мистецтвознавство. - Н. Новгород, 1998.
Казакова Р.Г., Сайганова Т.І., Сєдова Є.М. та ін. Малювання з дітьми дошкільного віку: нетрадиційні техніки, планування, конспекти занять. - М.: Сфера, 2005.
Комарова Т. Образотворча діяльність дітей в дитячому садку. - М., 2006.
Комарова Т. Дитяче художня творчість .- М., 2005.
Ликова І.О. Програма художнього виховання, навчання й розвитку дітей 2-6 років «Кольорові долоньки». – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2007. – 128с.
«Світ дитинства». Комплексна освітня програма для дошкільних закладів. Автор: Богуш А.М. Дошкілля. ISBN: 978-966-634-892-3. Рік видання: 2016. Кількість сторінок: 200.
Система естетичного виховання в дитячому садку./За ред. Н.А. Ветлугиной. - М., 1962.
Суботіна Л. Розвиток уяви у дітей.- Ярославль, 1998.
Теплов Б.М. Здібності та обдарованість. - М., 2002.
Утробіна К.К., Утробін Г.Ф. Захоплююче малювання методом «тичка» з дітьми. - М.: ГНОМ та Д, 2001.
Вивчення статей в журналах:
«Вихователь ЗДО»
«Дошкільне виховання»,
«Дитина в дитячому садку».
Протягом року
ІІ Практичний етап
2.1 «Опис використання нетрадиційних технік під час занять з малювання з дітьми дошкільного віку» (додаток 1)
«Використання нетрадиційних технік та засобів малювання в групі молодшого дошкільного віку»
Вересень
2.2 «Молодші дошкільнята малюють»
«Шляхи підвищення інтересу дітей до малювання»
Жовтень
2.3 «Потоваришуй з олівцем»
«Нетрадиційні техніки малювання. Опис технік»
Листопад
2.4 «Використання нетрадиційних технік малювання, як розвиток дитячої творчості»
«Нетрадиційні інструменти»
Грудень
2.5 «Зображувальна діяльність як засіб естетичного розвитку дитини»
«Казки та вірші про кольори»
Січень
2.6 «Казки»
«Вибираємо колір»
Лютий
2.7 «Конспекти занять з використанням нетрадиційних технік малювання для дітей
молодшого дошкільного віку» (додаток 2)
«Роль батьків у формуванні творчих здібностей дітей»
Березень
2.8 «Нетрадиційні техніки малювання – стимул до творчості»
«Орієнтовна тематика занять для дітей молодшого дошкільного віку»
Квітень
2.9 «Розвиток дитячої творчості»
Семінар-практикум «Використання нетрадиційних технік малювання у роботі з дітьми дошкільного віку»
Травень
Висновок:
Малювання нетрадиційними техніками допомагає прищепити любов до зображувального мистецтва, викликає цікавість до малювання, бажання малювати ще більше. Нетрадиційні техніки малювання викликають у дітей безліч позитивних емоцій, відкривають можливості використовувати добре знайомі їм предмети в якості художніх матеріалів. Незвичні техніки малювання зацікавлюють дітей, сприяють розвитку творчості у всіх, без винятку. Під час малювання нетрадиційними техніками дошкільники отримали знання про зображувально-виражальні можливості матеріалів, оволоділи технічними прийомами роботи з ними, послідовністю виконання образотворчого процесу. Діти навчилися створювати гарні зображення, радіти їм, вірити в свої сили, координувати дії ока, руки, кисті. Дитячі малюнки стали змістовніші, привабливіші, виразніші, емоційніші. Навчившись виражати свої почуття на папері, дошкільники краще розуміють почуття інших, вчаться долати сором'язливість, страх перед малюванням, перед тим, що нічого не вийде, проявляють свої нахили, здібності, обдарування, уяву, фантазії. Кожна дитина вчиться працювати на своєму рівні здібностей, дитячі роботи не відповідають якомусь зразку, не схожі одна на одну і дивують інших. Нетрадиційні техніки малювання, художня творчість допомогли дітям розкрити свою особистість.План самоосвіти вихователя
групи молодшого дошкільного віку № __
___________________________________
на 2021- 2022 навчальний рік
Тема: «Розвиток творчих здібностей дітей молодшого дошкільного віку
засобами нетрадиційних технік малювання»
Мета: підвищення теоретичного рівня, фахової майстерності та компетентності вихователя щодо створення умов з образотворчої діяльності.
Завдання:
створити умови в закладі дошкільної освіти для розвитку образотворчої діяльності;
збагачувати досвід естетичного бачення дітьми навколишньої дійсності.
здійснювати художньо-естетичне виховання дітей на основі широкої інтеграції, охоплюючи різні форми роботи з дітьми (заняття, самостійна художня діяльність, свята, розваги, гуртки).
розвивати у дітей природні нахили, здібності, обдарування.
сприяти формуванню у дошкільників емоційно-оцінювального ставлення до творчих проявів.
заохочувати бажання дітей фантазувати і творити.
проводити з дітьми спеціальні заняття з образотворчого мистецтва із застосуванням нетрадиційних форм (екскурсії, ігри-подорожі, заняття за інтересами тощо).
здійснювати художньо-естетичне виховання дошкільнят в співпраці дитячого садка з родиною.
Актуальність:
На сучасному етапі розвитку нашої країни відбуваються процеси оновлення та вдосконалення суспільства. Ці процеси торкнулися і системи освіти, яка орієнтується на якісно новий рівень розвитку, що відповідав би вимогам сучасного життя. А сучасне життя в усіх його проявах стає все більш різноманітним та складним. Чим далі, тим більше вимагає воно від людини не шаблонних, звичайних дій, а рухливості мислення, швидкого орієнтування, творчого підходу до вирішення великих та малих завдань.
Уже зараз окреслилась тенденція на пошук ефективних шляхів для забезпечення виходу суспільства з етапу застою з орієнтацією на творчість, як пріоритет, що незабаром буде основною в критеріях оцінки фахівців сучасного виробництва, освіти, науки та суспільства в цілому. Без розвитку почуттів, без розвитку уяви, без пристрасті до творчості сучасна людина не зможе реалізувати себе у різних галузях, а суспільство не зможе зробити крок у напрямку прогресивного розвитку. Тому перед педагогами стоїть невідкладне завдання спрямування своїх зусиль на виховання творчої особистості, розвиток творчих здібностей підростаючого покоління, починаючи вже з дошкільного віку.
Актуальність даного напрямку роботи з дітьми дошкільного віку підтверджується пріоритетним завданням навчання і виховання у процесі реалізації Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, яке полягає не лише у формуванні у дитини певних знань, загальнонавчальних умінь та навичок, а й у забезпеченні подальшого становлення особистості дитини, і в першу чергу – навчанні дітей творчо і самостійно мислити та діяти. Проблема розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку – одна з найактуальніших також у світлі концепції дошкільного виховання, яка одним із принципів побудови сучасної системи освіти визначає створення оптимальних умов для розвитку творчого потенціалу кожної дитини, як фундаментальної умови для забезпечення прогресивного розвитку нашого суспільства.Актуальність проблеми творчих здібностей дітей дошкільного віку зазначена також в законі України «Про дошкільну освіту», в оновленому Базовому компоненті дошкільної освіти. Так у Базовому компоненті дошкільної освіти у розділі «Дитина у світі культури» підкреслюється, що дитина повинна прагнути відійти від шаблону, виявляти вигадку та фантазію, винахідливість, прагнення до експериментування. При цьому вона має вміти передавати свої думки, почуття, стан, настрій, фантазії через образотворчу діяльність. В Базовому компоненті також акцентується увага на тому, що безумовно, дошкільні навчальні заклади повинні стати важливішою ланкою в системі освіти, які здатні формувати основу для позитивного розв’язання проблеми щодо розвитку творчих здібностей та творчої активності підростаючого покоління.Вищевказане свідчить, що одним з важливих напрямів роботи дошкільних навчальних закладів має стати цілеспрямований розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку. Перед нашою країною, системою освіти, вихователями та батьками постає завдання надзвичайної важливості: домогтися, щоб кожного з тих, хто зараз ходить у дитячий садок та хто ще тільки-но має народитися, зростити не лише свідомим членом суспільства, не лише здоровою та міцною людиною, але й обов'язково – ініціативною особистістю, здібною до творчого підходу до будь-якої справи, за яку б він не взялася. Активна життєва позиція може мати підставу, якщо людина міркує творчо, якщо бачить навколо можливість для вдосконалення.
Дошкільний вік – це вік, сприятливий для розвитку творчості. І засоби зображувальної діяльності дають можливість ефективно вирішувати цю проблему. Розвиток творчих здібностей дітей завдяки технікам нетрадиційного малювання є процесом природним та високоефективним. Залучаючи дітей до художньо-творчої діяльності, реалізуються не тільки завдання художнього виховання, а й більш глобальні – формування творчого потенціалу підростаючого покоління.
№
Зміст роботи
Термін виконання
І Теоретичний етап
1.1 Вивчення методичної літератури з даної проблеми:
Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція)/Науковий керівник: А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф, д-р пед. наук; Авт. кол-в: Богуш А.М., Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Гавриш Н.В., ― К.: Видавництво, 2012. – 26 с.
Використання нетрадиційних технік як засіб творчого розвитку дітей дошкільного віку. Дайджест 2/Упор. Н.В. Погрібняк, А.Ф. Михайліченко. – Запоріжжя ТОВ «ЛІПС» ЛТД. 2006. –100 с.: іл. – Бібліорг.: с.99. – (Бібліотека вихователя дошкільного начального закладу). ISBN 966-8758-38-2
Гавріна С. та ін. Розвиваємо руки, щоб вчитися і писати і малювати. -Ярославль, 1997.
Григор'єва Г.Г. Розвиток дошкільника в образотворчій діяльності. - М., 2000.
Донін А. Введення в мистецтвознавство. - Н. Новгород, 1998.
Казакова Р.Г., Сайганова Т.І., Сєдова Є.М. та ін. Малювання з дітьми дошкільного віку: нетрадиційні техніки, планування, конспекти занять. - М.: Сфера, 2005.
Комарова Т. Образотворча діяльність дітей в дитячому садку. - М., 2006.
Комарова Т. Дитяче художня творчість .- М., 2005.
Ликова І.О. Програма художнього виховання, навчання й розвитку дітей 2-6 років «Кольорові долоньки». – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2007. – 128с.
«Світ дитинства». Комплексна освітня програма для дошкільних закладів. Автор: Богуш А.М. Дошкілля. ISBN: 978-966-634-892-3. Рік видання: 2016. Кількість сторінок: 200.
Система естетичного виховання в дитячому садку./За ред. Н.А. Ветлугиной. - М., 1962.
Суботіна Л. Розвиток уяви у дітей.- Ярославль, 1998.
Теплов Б.М. Здібності та обдарованість. - М., 2002.
Утробіна К.К., Утробін Г.Ф. Захоплююче малювання методом «тичка» з дітьми. - М.: ГНОМ та Д, 2001.
Вивчення статей в журналах:
«Вихователь ЗДО»
«Дошкільне виховання»,
«Дитина в дитячому садку».
Протягом року
ІІ Практичний етап
2.1 «Опис використання нетрадиційних технік під час занять з малювання з дітьми дошкільного віку» (додаток 1)
«Використання нетрадиційних технік та засобів малювання в групі молодшого дошкільного віку»
Вересень
2.2 «Молодші дошкільнята малюють»
«Шляхи підвищення інтересу дітей до малювання»
Жовтень
2.3 «Потоваришуй з олівцем»
«Нетрадиційні техніки малювання. Опис технік»
Листопад
2.4 «Використання нетрадиційних технік малювання, як розвиток дитячої творчості»
«Нетрадиційні інструменти»
Грудень
2.5 «Зображувальна діяльність як засіб естетичного розвитку дитини»
«Казки та вірші про кольори»
Січень
2.6 «Казки»
«Вибираємо колір»
Лютий
2.7 «Конспекти занять з використанням нетрадиційних технік малювання для дітей
молодшого дошкільного віку» (додаток 2)
«Роль батьків у формуванні творчих здібностей дітей»
Березень
2.8 «Нетрадиційні техніки малювання – стимул до творчості»
«Орієнтовна тематика занять для дітей молодшого дошкільного віку»
Квітень
2.9 «Розвиток дитячої творчості»
Семінар-практикум «Використання нетрадиційних технік малювання у роботі з дітьми дошкільного віку»
Травень
Висновок:
Малювання нетрадиційними техніками допомагає прищепити любов до зображувального мистецтва, викликає цікавість до малювання, бажання малювати ще більше. Нетрадиційні техніки малювання викликають у дітей безліч позитивних емоцій, відкривають можливості використовувати добре знайомі їм предмети в якості художніх матеріалів. Незвичні техніки малювання зацікавлюють дітей, сприяють розвитку творчості у всіх, без винятку. Під час малювання нетрадиційними техніками дошкільники отримали знання про зображувально-виражальні можливості матеріалів, оволоділи технічними прийомами роботи з ними, послідовністю виконання образотворчого процесу. Діти навчилися створювати гарні зображення, радіти їм, вірити в свої сили, координувати дії ока, руки, кисті. Дитячі малюнки стали змістовніші, привабливіші, виразніші, емоційніші. Навчившись виражати свої почуття на папері, дошкільники краще розуміють почуття інших, вчаться долати сором'язливість, страх перед малюванням, перед тим, що нічого не вийде, проявляють свої нахили, здібності, обдарування, уяву, фантазії. Кожна дитина вчиться працювати на своєму рівні здібностей, дитячі роботи не відповідають якомусь зразку, не схожі одна на одну і дивують інших. Нетрадиційні техніки малювання, художня творчість допомогли дітям розкрити свою особистість.
Немає коментарів:
Дописати коментар