Самоосвіта


План самоосвіти вихователя

 групи молодшого дошкільного  віку 

на 2021 - 2022 навчальний рік

Тема: «Розвиток творчих здібностей дітей молодшого дошкільного віку

засобами нетрадиційних технік малювання»


Мета: підвищення теоретичного рівня, фахової майстерності та компетентності   вихователя щодо створення умов  з  образотворчої діяльності. 


Завдання: 

створити умови в закладі дошкільної освіти для розвитку образотворчої діяльності;

 збагачувати досвід естетичного бачення дітьми навколишньої дійсності.

здійснювати художньо-естетичне виховання дітей на основі широкої інтеграції, охоплюючи різні форми роботи з дітьми (заняття, самостійна художня діяльність, свята, розваги, гуртки).

розвивати у дітей природні нахили, здібності, обдарування.

сприяти формуванню у дошкільників емоційно-оцінювального ставлення до творчих проявів.

заохочувати бажання дітей фантазувати і творити.

проводити з дітьми спеціальні заняття з образотворчого мистецтва із застосуванням нетрадиційних форм (екскурсії, ігри-подорожі, заняття за інтересами тощо).

здійснювати художньо-естетичне виховання дошкільнят в співпраці дитячого садка з родиною.


Актуальність:

На сучасному етапі розвитку нашої країни відбуваються процеси оновлення та вдосконалення суспільства. Ці процеси торкнулися і системи освіти, яка орієнтується на якісно новий рівень розвитку, що відповідав би вимогам сучасного життя. А сучасне життя в усіх його проявах стає все більш різноманітним та складним. Чим далі, тим більше вимагає воно від людини не шаблонних, звичайних дій, а рухливості мислення, швидкого орієнтування, творчого підходу до вирішення великих та малих завдань.

Уже зараз окреслилась тенденція на пошук ефективних шляхів для забезпечення виходу суспільства з етапу застою з орієнтацією на творчість, як пріоритет, що незабаром буде основною в критеріях оцінки фахівців сучасного виробництва, освіти, науки та суспільства в цілому. Без розвитку почуттів, без розвитку уяви, без пристрасті до творчості сучасна людина не зможе реалізувати себе у різних галузях, а суспільство не зможе зробити крок у напрямку прогресивного розвитку. Тому перед педагогами стоїть невідкладне завдання спрямування своїх зусиль на виховання творчої особистості, розвиток творчих здібностей підростаючого покоління, починаючи вже з дошкільного віку.

Актуальність даного напрямку роботи з дітьми дошкільного віку підтверджується пріоритетним завданням навчання і виховання у процесі реалізації Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, яке полягає не лише у формуванні у дитини певних знань, загальнонавчальних умінь та навичок, а й у забезпеченні подальшого становлення особистості дитини, і в першу чергу – навчанні дітей творчо і самостійно мислити та діяти. Проблема розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку – одна з найактуальніших також у світлі концепції дошкільного виховання, яка одним із принципів побудови сучасної системи освіти визначає створення оптимальних умов для розвитку творчого потенціалу кожної дитини, як фундаментальної умови для забезпечення прогресивного розвитку нашого суспільства.Актуальність проблеми творчих здібностей дітей дошкільного віку зазначена також в законі України «Про дошкільну освіту», в оновленому Базовому компоненті дошкільної освіти. Так у Базовому компоненті дошкільної освіти у розділі «Дитина у світі культури» підкреслюється, що дитина повинна прагнути відійти від шаблону, виявляти вигадку та фантазію, винахідливість, прагнення до експериментування. При цьому вона має вміти передавати свої думки, почуття, стан, настрій, фантазії через образотворчу діяльність. В Базовому компоненті також акцентується увага на тому, що безумовно, дошкільні навчальні заклади повинні стати важливішою ланкою в системі освіти, які здатні формувати основу для позитивного розв’язання проблеми щодо розвитку творчих здібностей та творчої активності підростаючого покоління.Вищевказане свідчить, що одним з важливих напрямів роботи дошкільних навчальних закладів має стати цілеспрямований розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку. Перед нашою країною, системою освіти, вихователями та батьками постає завдання надзвичайної важливості: домогтися, щоб кожного з тих, хто зараз ходить у дитячий садок та хто ще тільки-но має народитися, зростити не лише свідомим членом суспільства, не лише здоровою та міцною людиною, але й обов'язково – ініціативною особистістю, здібною до творчого підходу до будь-якої справи, за яку б він не взялася. Активна життєва позиція може мати підставу, якщо людина міркує творчо, якщо бачить навколо можливість для вдосконалення.

Дошкільний вік – це вік, сприятливий для розвитку творчості. І засоби зображувальної діяльності дають можливість ефективно вирішувати цю проблему. Розвиток творчих здібностей дітей завдяки технікам нетрадиційного малювання є процесом природним та високоефективним. Залучаючи дітей до художньо-творчої діяльності, реалізуються не тільки завдання художнього виховання, а й більш глобальні – формування  творчого потенціалу підростаючого покоління.


Зміст роботи

Термін виконання

І Теоретичний етап


1.1 Вивчення методичної літератури з даної проблеми:

Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція)/Науковий керівник: А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф, д-р пед. наук; Авт. кол-в: Богуш А.М., Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Гавриш Н.В., ― К.: Видавництво, 2012. – 26 с.

Використання нетрадиційних технік як засіб творчого розвитку дітей дошкільного віку. Дайджест 2/Упор. Н.В. Погрібняк, А.Ф. Михайліченко. – Запоріжжя ТОВ «ЛІПС» ЛТД. 2006. –100 с.: іл. – Бібліорг.: с.99. – (Бібліотека вихователя дошкільного начального закладу). ISBN 966-8758-38-2

Гавріна С. та ін. Розвиваємо руки, щоб вчитися і писати і малювати. -Ярославль, 1997.

Григор'єва Г.Г. Розвиток дошкільника в образотворчій діяльності. - М., 2000.

Донін А. Введення в мистецтвознавство. - Н. Новгород, 1998.

Казакова Р.Г., Сайганова Т.І., Сєдова Є.М. та ін. Малювання з дітьми дошкільного віку: нетрадиційні техніки, планування, конспекти занять. - М.: Сфера, 2005.

Комарова Т. Образотворча діяльність дітей в дитячому садку. - М., 2006.

Комарова Т. Дитяче художня творчість .- М., 2005.

Ликова І.О. Програма художнього виховання, навчання й розвитку дітей 2-6 років «Кольорові долоньки». – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2007. – 128с.

 «Світ дитинства». Комплексна освітня програма для дошкільних закладів. Автор: Богуш А.М. Дошкілля. ISBN: 978-966-634-892-3. Рік видання: 2016. Кількість сторінок: 200.

Система естетичного виховання в дитячому садку./За ред. Н.А. Ветлугиной. - М., 1962.

Суботіна Л. Розвиток уяви у дітей.- Ярославль, 1998.

Теплов Б.М. Здібності та обдарованість. - М., 2002.

Утробіна К.К., Утробін Г.Ф. Захоплююче малювання методом «тичка» з дітьми. - М.: ГНОМ та Д, 2001.

Вивчення статей в журналах:

«Вихователь ЗДО»

«Дошкільне виховання»,

«Дитина в дитячому садку».

Протягом року

ІІ Практичний етап


2.1 «Опис використання нетрадиційних технік  під час занять з малювання з дітьми  дошкільного віку» (додаток 1)

«Використання нетрадиційних технік та засобів малювання в групі молодшого дошкільного віку»

Вересень


2.2 «Молодші дошкільнята малюють»

«Шляхи підвищення інтересу дітей до малювання»

Жовтень


2.3 «Потоваришуй з олівцем»

«Нетрадиційні техніки  малювання. Опис технік»

Листопад


2.4 «Використання нетрадиційних технік  малювання, як розвиток дитячої творчості»

«Нетрадиційні інструменти»

Грудень


2.5 «Зображувальна діяльність як засіб естетичного розвитку дитини»

«Казки та вірші про кольори»

Січень


2.6 «Казки»

«Вибираємо колір»

Лютий


2.7 «Конспекти занять з використанням нетрадиційних технік малювання для дітей

молодшого дошкільного віку» (додаток 2)

«Роль батьків у формуванні творчих здібностей дітей»

Березень


2.8 «Нетрадиційні техніки малювання –  стимул до творчості»

«Орієнтовна тематика занять для дітей молодшого дошкільного віку»

Квітень


2.9 «Розвиток дитячої творчості»

Семінар-практикум «Використання нетрадиційних технік малювання у роботі з дітьми дошкільного віку»

Травень



Висновок: 

Малювання нетрадиційними техніками допомагає прищепити любов до зображувального мистецтва, викликає цікавість до малювання, бажання малювати ще більше. Нетрадиційні техніки малювання викликають у дітей безліч позитивних емоцій, відкривають можливості використовувати добре знайомі їм предмети в якості художніх матеріалів. Незвичні техніки малювання зацікавлюють дітей, сприяють розвитку творчості у всіх, без винятку. Під час малювання нетрадиційними техніками дошкільники отримали знання про зображувально-виражальні можливості матеріалів, оволоділи технічними прийомами роботи з ними, послідовністю виконання образотворчого процесу. Діти навчилися створювати гарні зображення, радіти їм, вірити в свої сили, координувати дії ока, руки, кисті. Дитячі малюнки стали змістовніші, привабливіші, виразніші, емоційніші. Навчившись виражати свої почуття на папері, дошкільники краще розуміють почуття інших, вчаться долати сором'язливість, страх перед малюванням, перед тим, що нічого не вийде, проявляють свої нахили, здібності, обдарування, уяву, фантазії. Кожна дитина вчиться працювати на своєму рівні здібностей, дитячі роботи не відповідають якомусь зразку, не схожі одна на одну і дивують інших. Нетрадиційні техніки малювання, художня творчість допомогли дітям розкрити свою особистість.План самоосвіти вихователя

 групи молодшого дошкільного віку № __

___________________________________

на 2021- 2022 навчальний рік

Тема: «Розвиток творчих здібностей дітей молодшого дошкільного віку

засобами нетрадиційних технік малювання»


Мета: підвищення теоретичного рівня, фахової майстерності та компетентності вихователя щодо створення умов з образотворчої діяльності. 


Завдання: 

створити умови в закладі дошкільної освіти для розвитку образотворчої діяльності;

 збагачувати досвід естетичного бачення дітьми навколишньої дійсності.

здійснювати художньо-естетичне виховання дітей на основі широкої інтеграції, охоплюючи різні форми роботи з дітьми (заняття, самостійна художня діяльність, свята, розваги, гуртки).

розвивати у дітей природні нахили, здібності, обдарування.

сприяти формуванню у дошкільників емоційно-оцінювального ставлення до творчих проявів.

заохочувати бажання дітей фантазувати і творити.

проводити з дітьми спеціальні заняття з образотворчого мистецтва із застосуванням нетрадиційних форм (екскурсії, ігри-подорожі, заняття за інтересами тощо).

здійснювати художньо-естетичне виховання дошкільнят в співпраці дитячого садка з родиною.


Актуальність:

 На сучасному етапі розвитку нашої країни відбуваються процеси оновлення та вдосконалення суспільства. Ці процеси торкнулися і системи освіти, яка орієнтується на якісно новий рівень розвитку, що відповідав би вимогам сучасного життя. А сучасне життя в усіх його проявах стає все більш різноманітним та складним. Чим далі, тим більше вимагає воно від людини не шаблонних, звичайних дій, а рухливості мислення, швидкого орієнтування, творчого підходу до вирішення великих та малих завдань.

Уже зараз окреслилась тенденція на пошук ефективних шляхів для забезпечення виходу суспільства з етапу застою з орієнтацією на творчість, як пріоритет, що незабаром буде основною в критеріях оцінки фахівців сучасного виробництва, освіти, науки та суспільства в цілому. Без розвитку почуттів, без розвитку уяви, без пристрасті до творчості сучасна людина не зможе реалізувати себе у різних галузях, а суспільство не зможе зробити крок у напрямку прогресивного розвитку. Тому перед педагогами стоїть невідкладне завдання спрямування своїх зусиль на виховання творчої особистості, розвиток творчих здібностей підростаючого покоління, починаючи вже з дошкільного віку.

Актуальність даного напрямку роботи з дітьми дошкільного віку підтверджується пріоритетним завданням навчання і виховання у процесі реалізації Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, яке полягає не лише у формуванні у дитини певних знань, загальнонавчальних умінь та навичок, а й у забезпеченні подальшого становлення особистості дитини, і в першу чергу – навчанні дітей творчо і самостійно мислити та діяти. Проблема розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку – одна з найактуальніших також у світлі концепції дошкільного виховання, яка одним із принципів побудови сучасної системи освіти визначає створення оптимальних умов для розвитку творчого потенціалу кожної дитини, як фундаментальної умови для забезпечення прогресивного розвитку нашого суспільства.Актуальність проблеми творчих здібностей дітей дошкільного віку зазначена також в законі України «Про дошкільну освіту», в оновленому Базовому компоненті дошкільної освіти. Так у Базовому компоненті дошкільної освіти у розділі «Дитина у світі культури» підкреслюється, що дитина повинна прагнути відійти від шаблону, виявляти вигадку та фантазію, винахідливість, прагнення до експериментування. При цьому вона має вміти передавати свої думки, почуття, стан, настрій, фантазії через образотворчу діяльність. В Базовому компоненті також акцентується увага на тому, що безумовно, дошкільні навчальні заклади повинні стати важливішою ланкою в системі освіти, які здатні формувати основу для позитивного розв’язання проблеми щодо розвитку творчих здібностей та творчої активності підростаючого покоління.Вищевказане свідчить, що одним з важливих напрямів роботи дошкільних навчальних закладів має стати цілеспрямований розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку. Перед нашою країною, системою освіти, вихователями та батьками постає завдання надзвичайної важливості: домогтися, щоб кожного з тих, хто зараз ходить у дитячий садок та хто ще тільки-но має народитися, зростити не лише свідомим членом суспільства, не лише здоровою та міцною людиною, але й обов'язково – ініціативною особистістю, здібною до творчого підходу до будь-якої справи, за яку б він не взялася. Активна життєва позиція може мати підставу, якщо людина міркує творчо, якщо бачить навколо можливість для вдосконалення.

Дошкільний вік – це вік, сприятливий для розвитку творчості. І засоби зображувальної діяльності дають можливість ефективно вирішувати цю проблему. Розвиток творчих здібностей дітей завдяки технікам нетрадиційного малювання є процесом природним та високоефективним. Залучаючи дітей до художньо-творчої діяльності, реалізуються не тільки завдання художнього виховання, а й більш глобальні – формування творчого потенціалу підростаючого покоління.


Зміст роботи

Термін виконання

І Теоретичний етап

1.1 Вивчення методичної літератури з даної проблеми:

Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція)/Науковий керівник: А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф, д-р пед. наук; Авт. кол-в: Богуш А.М., Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Гавриш Н.В., ― К.: Видавництво, 2012. – 26 с.

Використання нетрадиційних технік як засіб творчого розвитку дітей дошкільного віку. Дайджест 2/Упор. Н.В. Погрібняк, А.Ф. Михайліченко. – Запоріжжя ТОВ «ЛІПС» ЛТД. 2006. –100 с.: іл. – Бібліорг.: с.99. – (Бібліотека вихователя дошкільного начального закладу). ISBN 966-8758-38-2

Гавріна С. та ін. Розвиваємо руки, щоб вчитися і писати і малювати. -Ярославль, 1997.

Григор'єва Г.Г. Розвиток дошкільника в образотворчій діяльності. - М., 2000.

Донін А. Введення в мистецтвознавство. - Н. Новгород, 1998.

Казакова Р.Г., Сайганова Т.І., Сєдова Є.М. та ін. Малювання з дітьми дошкільного віку: нетрадиційні техніки, планування, конспекти занять. - М.: Сфера, 2005.

Комарова Т. Образотворча діяльність дітей в дитячому садку. - М., 2006.

Комарова Т. Дитяче художня творчість .- М., 2005.

Ликова І.О. Програма художнього виховання, навчання й розвитку дітей 2-6 років «Кольорові долоньки». – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2007. – 128с.

 «Світ дитинства». Комплексна освітня програма для дошкільних закладів. Автор: Богуш А.М. Дошкілля. ISBN: 978-966-634-892-3. Рік видання: 2016. Кількість сторінок: 200.

Система естетичного виховання в дитячому садку./За ред. Н.А. Ветлугиной. - М., 1962.

Суботіна Л. Розвиток уяви у дітей.- Ярославль, 1998.

Теплов Б.М. Здібності та обдарованість. - М., 2002.

Утробіна К.К., Утробін Г.Ф. Захоплююче малювання методом «тичка» з дітьми. - М.: ГНОМ та Д, 2001.

Вивчення статей в журналах:

«Вихователь ЗДО»

«Дошкільне виховання»,

«Дитина в дитячому садку».


Протягом року

ІІ Практичний етап


2.1 «Опис використання нетрадиційних технік під час занять з малювання з дітьми дошкільного віку» (додаток 1)

«Використання нетрадиційних технік та засобів малювання в групі молодшого дошкільного віку»

Вересень


2.2 «Молодші дошкільнята малюють»

«Шляхи підвищення інтересу дітей до малювання»

Жовтень


2.3 «Потоваришуй з олівцем»

«Нетрадиційні техніки малювання. Опис технік»

Листопад


2.4 «Використання нетрадиційних технік малювання, як розвиток дитячої творчості»

«Нетрадиційні інструменти»

Грудень


2.5 «Зображувальна діяльність як засіб естетичного розвитку дитини»

«Казки та вірші про кольори»

Січень


2.6 «Казки»

«Вибираємо колір»

Лютий


2.7 «Конспекти занять з використанням нетрадиційних технік малювання для дітей

молодшого дошкільного віку» (додаток 2)

«Роль батьків у формуванні творчих здібностей дітей»

Березень


2.8 «Нетрадиційні техніки малювання – стимул до творчості»

«Орієнтовна тематика занять для дітей молодшого дошкільного віку»

Квітень


2.9 «Розвиток дитячої творчості»

Семінар-практикум «Використання нетрадиційних технік малювання у роботі з дітьми дошкільного віку»

Травень

Висновок: 

Малювання нетрадиційними техніками допомагає прищепити любов до зображувального мистецтва, викликає цікавість до малювання, бажання малювати ще більше. Нетрадиційні техніки малювання викликають у дітей безліч позитивних емоцій, відкривають можливості використовувати добре знайомі їм предмети в якості художніх матеріалів. Незвичні техніки малювання зацікавлюють дітей, сприяють розвитку творчості у всіх, без винятку. Під час малювання нетрадиційними техніками дошкільники отримали знання про зображувально-виражальні можливості матеріалів, оволоділи технічними прийомами роботи з ними, послідовністю виконання образотворчого процесу. Діти навчилися створювати гарні зображення, радіти їм, вірити в свої сили, координувати дії ока, руки, кисті. Дитячі малюнки стали змістовніші, привабливіші, виразніші, емоційніші. Навчившись виражати свої почуття на папері, дошкільники краще розуміють почуття інших, вчаться долати сором'язливість, страх перед малюванням, перед тим, що нічого не вийде, проявляють свої нахили, здібності, обдарування, уяву, фантазії. Кожна дитина вчиться працювати на своєму рівні здібностей, дитячі роботи не відповідають якомусь зразку, не схожі одна на одну і дивують інших. Нетрадиційні техніки малювання, художня творчість допомогли дітям розкрити свою особистість.





План самоосвіти ТЕМА "Формування всебічно розвиненої дитини методом пісочної терапії План самоосвіти ___________________________________ на 2020 - 2021 навчальний рік Тема: «Формування всебічно розвиненої дитини методом пісочної терапії» Мета: підвищення теоретичного рівня, фахової майстерності та компетентності вихователя щодо впровадження в практику роботи інноваційних технологій. Завдання: Створення оптимальних умов для розвитку творчого потенціалу дитини; Активізація її просторової уяви,образно-логічного мислення, тренування дрібної моторики рук; Формування гармонійного образу світу. Удосконалення координації рухів, дрібної моторики, орієнтації у просторі; Стимуляція вербальної і невербальної активності у процесі гри, формування навичок позитивної комунікації; Розвиток сенсорно-перцептивної сфери дитини, зокрема тактильно-кінестетичної чутливості. Актуальність: Ми не замислюємося про те, яке значення в наший життя мають ігри, в які ми грали в сопливо-ніжному віці. Чому саме з пісочницею, ляльками і піжмурки ми асоціюємо наше дитинство? Виявляється це самий кращий шлях до нашої психічної стійкості, до позбавлення від страхів і до уміння спілкуватися. Ще в 20-і роки минулого століття психотерапевти А. Фрейд, М. Клейн, Г. Хаггельмут назвали дитячу гру методом лікування, при якому діти розвивають свої здібності, вчаться долати конфлікти і нелади. Починалося все з малювання: малюк малює свій будинок, свою сім'ю і таким чином символічно висловлює те, що поки йому не вдається висловити – свої страхи, емоційний стан, психологічні травми. А, як відомо, перший крок до будь-якого вирішення проблеми – назвати її. Поки дитина не уміє визначати об'єктивно весь світ, він відображає в своїх нешкідливих іграх свій психічний стан і рівень уміння спілкуватися з іншими дітьми. До цих пір малюнок є непоганим тестовим контролем дитячого емоційного настрою і одним із занять ігротерапії. Вже давно була пояснена любов дітей до пісочниці. Там малюки починають дружити з однолітками, там відбуваються перші бійки із-за совочків і відерок, там непосида відчуває себе спокійно і комфортно. Скільки разів ви із здивуванням спостерігали картину багатогодинного блаженства дитяти на пляжі або в коробці з піском? Дивний ефект пісочниці поки до кінця не пояснений. Але дуже важливо дати дитині можливість пересипати цей терапевтичний будматеріал (заспокоює і розслабляє), ліпити з нього всілякі фігури, будівлі, міста (будить неймовірну фантазію, розвиває дрібну моторику рук), відшукувати зариті скарби (створює зацікавленість) і просто складати казки і малювати їх (творчий вихід існуючої проблеми, розвиває мову мови). Пісок привертає маленьких «будівельників» своєю незвичайною структурою і новими відчуттями, які вони випробовують при тому, що стосується піску. А якщо пісок ще і відображає всі сліди, залишені малюком, то його навряд чи відірвеш від важливих занять . Метод пісочної терапії - це незвична техніка, завдяки якому дитина будує власний світ у мініатюрі з піску і нових невеликих фігурок. Він із задоволенням використовує мініатюрні постаті людей, тварин, дерев, будинків, автомобілів, мостів. У процесі гри вона може змішувати пісок із жовтою водою, формувати пагорби, гори, створювати вологі ландшафти. У цьому малюк висловлює піску те, що спонтанно виникає у його свідомості. Інакше кажучи, дитині одну годину надається невідома всесвіт, усередині якої може створювати свій індивідуальний світ. № Зміст роботи Термін виконання І Теоретичний етап 1.1 Вивчення методичної літератури з даної проблеми: Власова О.В., Зеркалій О.В. Розвиток дрібної моторики рук / упоряд. О.В. Власова; іл..О.В.Зеркалій.-Харків.: Основа, 2011.-159с. Молодушкіна І.В. Загадковий світ емоцій. Розвиток емоційної сфери дошкільників / І.В. Молодушкіна; упоряд. Харків.: Основа, 2010.-207с. Пісочна терапія в роботі з дошкільниками / ( упоряд. Шик Л.А., Дикань Н.І., Гладченко О.М., Черкасова Ю.М.).-Харків.: Основа, 2010.-127с. Янківська О.П. Дидактичні ігри в дитячому садку : навчально-методичний посібник / О.П.Янківська. – К.: Радянська школа, 1985.-144с. Вивчення статей в журналах: «Вихователь ДНЗ», «Дошкільне виховання», «Дитина в дитячому садку». Протягом року ІІ Практичний етап 2.1 «Ігри з піском як ефективний засіб всебічного розвитку дітей» «Матеріали для ігор з піском» Вересень 2.2 «Як правильно будувати бесіди під час терапії з піском» «Роль дорослого в організації ігор з піском» Жовтень 2.3 «Стадії гри з піском» «Екскурс в історію розвитку пісочної терапії» Листопад 2.4 «Основні принципи ігор на піску» «Ігри-заняття та ігри-казки з піском» Грудень 2.5 «Види ігор з піском» «Ігри дітей з піском» Січень 2.6 1. «З чого починати терапію в пісочниці?» «Види ігор з дітьми на заняттях пісочної терапії» Лютий 2.7 1. «Психологічні ігри на піску» «Ігри із сухим та мокрим піском» Березень 2.8 1. «Ігри з кінетичним піском» «Ігри дітей з піском як засіб оздоровлення дошкільників» Квітень 2.9 «Загальні умови організації пісочної терапії з закладі дошкільної освіти» «Організація ігор з піском з дітьми дошкільного віку» Травень Висновки: Пісочна терапія - це унікальна можливість досліджувати свій внутрішній світ за допомогою безлічі мініатюрних фігурок, підноса з піском, деякої кількості води - і відчуття свободи та безпеки самовираження, що виникає в спілкуванні з психологом. Це можливість висловити те, для чого важко підібрати слова, стикнутися з тим, до чого важко звернутися безпосередньо, побачити в собі те, що зазвичай йде від свідомого сприйняття. Пісочна гра - це самий органічний для дитини спосіб висловити свої переживання, досліджувати світ, вибудовувати відносини, і спосіб звичний, добре знайомий, це його реальність. Малюк грає в те, що у нього «болить». Відіграючи свої емоції, дитина кожного разу сам себе лікує. Батьки повинні бути поряд, підтримувати його в процесі «самолікування» і робити для себе висновки про те, що турбує їх сина або доньку в даний момент. Дуже важливо звернути увагу, чи буде зіграна ним сценка агресивної або, навпаки, ласкавою. Отже, ігри з піском є засобом сенсорного розвитку дошкільників, збагачення їхнього словника, розвитку творчого потенціалу. А їх застосування сприяє оздоровленню підростаючого покоління, збереженню та зміцненню як фізичного, так і психічного здоров'я кожної дитини

Немає коментарів:

Дописати коментар